Hoofdboek (1)

8,95

In deze editie

De  hoofddoek doet veel stof opwaaien. Voor de een is het het symbool van onderdrukking en moet het dragen ervan verboden worden. Voor de ander is juist een verbod een vorm van onvrijheid en moet iedere vrouw zich naar haar overtuiging kunnen kleden. Discussies gaan vaak niet meer over de hoofddoek, maar over westerse waarden, islamofobie, godsdienstvrijheid en mensenrechten.  Maar wat zit er nu echt achter – of onder – de hoofddoek?

Hoofdboek licht een tipje van de sluier op door de hoofddoek vanuit het perspectief van de draagster te belichten. Beleving, identiteit en esthetiek spelen daarbij een belangrijke rol.

Over het magazine Hoofdboek

Deze uitgave is onderdeel van het project Hoofdboek, dat bestaat uit een boek, een tentoonstelling, een onderzoek en een social media platform. Met het project willen reclamemaker Jan Knaap, fotograaf Sander Stoepker en hoofdredacteur van Boomerang Oliver Wegloop wat nuances aanbrengen in de beeldvorming over de hoofddoek.

Artikelnummer: 17591 Categorieën: , , Tag:
Winkelwagen
Scroll naar top